Diensten

Zoekwoorden onderzoek

Selecteer de juiste zoekwoorden en intentie waar jouw doelgroep naar zoekt.

Zoekwoorden Strategie

Op basis van een uitgebreid zoekwoorden onderzoek bepalen we samen de relevante zoektermen waar jij op gevonden wilt worden. Dit gebruiken we als basis voor de content planning.
Veelgestelde vragen

Zoekwoorden onderzoek FAQ

Wil je meer weten over zoekwoorden onderzoek of onze SEO strategie?
Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen:

Zoekwoordenonderzoek is het proces van het identificeren van specifieke woorden en zinnen die mensen gebruiken bij het zoeken op internet. Het is essentieel omdat het helpt bij het begrijpen van de zoekintentie van gebruikers en het optimaliseren van content voor betere zichtbaarheid in zoekmachines.

Start met het identificeren van kernthema’s en -onderwerpen die relevant zijn voor jouw website. Gebruik vervolgens tools zoals Google Zoekwoordplanner, SEMrush of Ahrefs om gerelateerde zoektermen en hun zoekvolumes te verkennen.

Bij het selecteren van zoekwoorden moet je letten op relevantie voor je content, zoekvolume (hoe vaak wordt erop gezocht), concurrentie en de intentie van de zoeker (informatief, commercieel, navigatiegericht).

Ja, long-tail zoekwoorden zijn vaak specifieker en gerichter. Hoewel ze mogelijk minder zoekvolume hebben, kunnen ze leiden tot meer relevante verkeer en conversies omdat ze de intentie van de zoeker nauwkeuriger weergeven.

Gebruik zoekwoorden op een natuurlijke en organische manier in je titels, koppen, bodytekst en metabeschrijvingen. Let op dat je niet overdreven veel zoekwoorden gebruikt, omdat dit als spam kan worden beschouwd.